9. Pridobivanje izkušenj

objavljeno: 26. maj 2014 12:24 avtor: masag@osbp.si   [ posodobil 11. jun. 2014 22:35 Boris Volarič ]

Pozdravljene bralke in bralci,

učenci v popoldanskem bivanju

na šoli sem že slabe 3 mesece in sem se že nekoliko privadila na delo pripravnika. V zadnjih nekaj tednih se je na šoli marsikaj dogajalo. V torek, 22. aprila, po velikonočnih praznikih smo imeli Ekodan. Na šoli se je odvijalo več delavnic, jaz sem bila prisotna pri delavnici Polet v vesolje. Učenci so imeli nalogo, da čim bolj natančno izdelajo raketo iz dveh plastenk. Stoječi plastenki so narisali krog na določeni višini in jo po črti prerezali. Pomembno je bilo, da je bil rez vzporeden z dnom. Nato so zgornji del plastenke zalepili na dno druge plastenke. Paziti so morali, da je bila raketa simetrična glede na navpično os. Nato so naredili krilca iz kartona ali plastike in jih zalepili na raketo. Vse je moralo biti izvedeno zelo natančno in pazljivo, kajti pri izstrelitvi je pomembna vsaka podrobnost. Nazadnje so jih napolnili z vodo. Ko so bile rakete izdelane, smo se odpravili v park in jih spustili v zrak. Izstreljene rakete so se zelo različno obnašale zaradi majhnih razlik v natančnosti izdelave in izstrelitve ter vpliva okolice na raketo. Super je bilo gledati izstrelitve raket. Mentor je na koncu še pokazal, kako izgleda izstrelitev rakete brez vode. Raketa se ni skoraj nič dvignila. Naša delavnica je bila dobro izpeljana in vesela sem, da so se učenci tako potrudili pri izdelavi in da so uživali pri izstrelitvah raket.

Zadnji tedni so bili kar popestreni z nadomeščanji. V četrtek, 24. 4., in v petek, 25. 4., so bili nekateri učenci 8. in 9. razreda in nekateri učitelji na večdnevni naravoslovnistrokovni ekskurziji v Belgiji. Zaradi tega sem imela veliko nadomeščanja za ostale učence teh razredov, pa tudi v ostalih razredih. Takrat sem začela spoznavati, kako je imeti več ur pouka in vmes samo 5 minut odmora. Za vse se moraš pripraviti vnaprej in potem samo izvajaš eno dejavnost za drugo. Včasih se ti zazdi, da so petminutni odmori res prekratki za pripravo na naslednjo uro - za tiskanje velikih količin učnih listov, iskanje pravih datotek na računalniku in podobno.  Pri nadomeščanjih sem spoznala tudi, kako je lahko potek ure odvisen od učitelja, učencev, snovi, predznanja, natančnosti, tehničnih pripomočkov in podobno. Pri urah nadomeščanja in pri nastopih spoznavam, na kaj vse je potrebno biti pozoren.

Po prvomajskih počitnicah je na osnovnih  šolah potekalo Nacionalno preverjanje znanja – NPZ. Skupaj s pripravnico Matejo sva med preizkusoma iz Slovenščine in Angleščine na hodniku pazili, da drugi učenci niso motili tistih, ki so pisali preizkuse. NPZ je trajal 60 minut, nato so učenci nadaljevali s poukom. Med pisanjem sem se spominjala, kako je bilo, ko sem sama pisala preverjanje znanja na koncu devetletke. Od takrat se je nekoliko spremenilo - saj vendar gremo s časom naprej, ali ne? ;).

Moji nastopi po počitnicah so bili večinoma iz fizike. Glede na nastope iz matematike priprave na nastope iz fizike zahtevajo več časa, saj je potrebno vključevati poskuse. Potrebno je razmisliti, kateri poskus najbolje prikazuje učno snov, preveriti, ali so na voljo vse potrebščine, ali naprave pravilno delujejo, ali lahko poskus izvedeš dovolj varno in še in še.  Menim, da je pomembno, da učenci vidijo čim več poskusov, saj s tem dobijo občutek, da fizika niso neki nerazumljivi teksti in golo preračunavanje enačb. Fizika pojasni fizikalne pojave v naravi in s pravilnim pristopom je lahko zelo zabaven predmet. Fizika zagotovo ni takšen bavbav, ko si nekateri mislite :).

 Seveda ne smem pozabiti na popoldansko varstvo, ki ga imam ob petkih. V tem času sem spoznala otroke in se učila, kako pristopiti do posameznika. Ob petkih gremo na začetku na kosilo in nato se učenci igrajo, saj ob petkih ni domače naloge. Včasih pa jo vseeno imajo in jo pridno rešujejo. Po končanih obveznostih jih ob lepem vremenu peljemo na sveži zrak. Navado imamo kar zaviti v park, nad čemer so učenci navdušeni. :)

V petek, 23. 5, se je na Trgu Leona Štuklja odvijala četvorka. Včasih so učenki in dijaki zaključnih razredov plesali na Titovem mostu, zato so bili prometni zastoji in zapore. Zdaj pa je zelo pripravno, da je ples na Trgu, saj ne ovira prometa. Na naši šoli imamo v zadnjem razredu več deklet kot fantov, zato so nekatera dekleta plesala moško vlogo. Učiteljica biologije in kemije Romana Tancer, ki je razredničarka 9. razreda, pripravnica Mateja in jaz smo se z učenci odpravile na trg Leona Štuklja že ob 10h. Na ta dan je bilo zelo vroče in mladi so bili že oblečeni v poletna oblačila. Imeli smo dovolj časa, da so dekleta oblekla bele majice, fantje pa rdeče. Dobili so tudi zapestnice iz gume. :)

Na trgu je bilo veliko kioskov z raznoraznimi stvarmi. Ob 11h je potekala vaja, učenci in dijaki  iz vseh šol so se postavili v tri kolone in vadili ples. Bilo je prav zabavno gledati učence in dijake. Za ob 12h sem se pa morala odpraviti nazaj v šolo, saj sem imela popoldansko varstvo.

Čas hitro teče, ves čas pridobivam nove izkušnje in se spoznavam z delom, šolskim ritmom in ljudmi. Zdi se mi, da sem se že kar privadila na pripravništvo. :)

Učenci v popoldanskem bivanju:
 

Comments