Pozdravljeni bralci in bralke, na osnovni šoli bratov Polančičev sem že sedem tednov. V tem času sem se uvedla v dinamiko šole. Zadnji trije tedni so bili kar pestri. V prvem tednu sem začela z nastopi v razredu. Prvi nastop je bil na temo Krožni lok. Ko sem nastopala, sem se spet zavedala, da si želim poučevati. Bilo mi je prav všeč spraševati učence o prejšnji snovi in podajati novo snov. Na koncu so učenci dobili naloge za vajo, saj se mora nova snov utrjevati. Bila sem vesela, da mi je nastop dobro uspel. Mentor mi je na koncu podal nekaj napotkov za boljšo izvedbo ure, ki jih upoštevam. Dobila sem možnost ponoviti isto snov v paralelki. Drugič sem še z večjim veseljem stopila v razred. Ura je lažje stekla zaradi izkušenj prejšnjega dneva. Zanimivo je bilo videti, kako se lahko razlikujeta učni uri z isto snovjo v dveh različnih razredih. Ugotoviš, da ni vse odvisno samo od priprave, ampak tudi od tehnologije, ki je na razpolago, učencev, časa izvajanja učne ure… V istem tednu sem še druga dva nastopa z isto učno vsebino. Po skupno četrti samostojno izvedeni uri sem se že kar dobro vpeljala v priprave in nastope. Ta teden sem tudi nadomeščala učiteljico pri matematiki v 4. razredu. Delo z manjšimi otroki je bilo nekoliko drugače - bilo je bolj pestro. Teden se je kar hitro zaključil. Drug teden sem bila večino časa z otroki v prvi tradi. V torek sem nadomeščala jutranje varstvo. Začne se zelo zgodaj – že ob 6.15, drugače pa je malce podobno popoldanskem varstvu. Na začetku ni bilo nikogar, nato je prišel eden, čez čas sta bila že dva, nakar štirje in tako se je stopnjevalo, dokler niso prišli vsi. Ker otroci prihajajo postopoma, lažje slediš, na koga moraš biti pozoren. Zanimivo je bilo opazovati otroke, ko so se igrali, se pogovarjali… Naslednja dva dneva sem pomagala v 1.a in 1.b razredu učiteljicama pri urah. Ko sem prisostvovala pouku v prvem razredu, me je kar poneslo v preteklost, ko sem bila še na začetku osnovne šole. V 1.a so brali Žabjega kralja, pri katerem je učiteljica popestrila uro tako, da je s plišastim žabjim kraljem kazala, kaj se dogaja v zgodbi. Med branjem je tudi vključevala učence, ki so komaj čakali, da pridejo na vrsto. Nato so narisali strip o zgodbi. Nekateri so potrebovali pomoč in jaz sem jim z veseljem pomagala. V 1.b razredu pa so brali pravljico Volk in sedem kozličkov – mojo najljubšo pravljico iz otroštva. Po prebrani zgodbi je učiteljica enemu učencu zavezala oči, drugi pa so oponašali najprej mamo in nato tudi volka: Kozlički, otročički, tukaj je vaša mama! Bilo je zanimivo videti dogajanje v prvem razredu. Na koncu so otroci imeli telovadbo z zelo zanimivimi vajami. Bilo je pripravljenih več vaj za več skupin otrok. Skupine so se menjavale, ko so opravile vajo. Naslednji dan so imeli Slovenski laboratorij. Izmed večih nalog so izbrali tri. Pri eni so napisali vodič vesoljcem, kaj imamo mi na Zemlji, česar oni nimajo. Pri tem so se osredotočili na rastlinje. Drugi nalogi sta bili grafomotrični, kjer so učenci sledili črti, reševali križanke in podobno. V petek sem imela popoldansko varstvo, kjer sem učence peljala na kosilo in nato na igrala. Tretji teden je bil mešanica prvega in drugega. Imela sem dva nastopa v višji triadi in pomoč v 1. razredu. En nastop je bil iz matematike, ki sem ga z veseljem ponovila v paralelki. Drugi nastop pa je bil iz fizike – Ozračje. Tudi ta nastop je dobro potekal. Prikazala sem filme ozračja, kakor se vidi iz vesolja, kar so učenci z zanimanjem gledali. Bilo je zanimivo opraviti tudi nastop iz fizike. V sredo pa sem pomagala v 1. razredih. Učenci so vadili pisanje, poudarek je bil na malih tiskanih črkah, pri čemer sem učencem veliko pomagala. Bilo je zanimivo delati z njimi. Maša Gomilšek |