Vedno mu pripišemo gibanje. Času. Kako hitro gre čas. Čas teče, mineva, hiti. Težko si predstavljam,
da samo je ali da ga (po nekaterih
teorijah) celo ni. Zdi se, da čas v
šoli teče še za spoznanje hitreje. Na
svoji šprinterski progi je dosegel že mesec maj, vrhunec šolskega leta, ko je v
zraku čutiti prav posebno majsko napetost.
Tokrat svoje zadolžitve zadnjih tednov pripravništva predstavljam z nekaterimi kratkimi izseki preteklih dni. PRIZNANJA ZA LIKOVNO RAZSTAVO Poskrbela sem za izdajo priznanj, ki so jih prejeli mentorji (vzgojiteljice in vzgojitelje) otrok iz vrtca, ki so sodelovali na likovni razstavi Živali – moje prijateljice. Razstavo je na začetku letošnjega leta organizirala OŠ bratov Polančičev. NACIONALNO PREVERJANJE ZNANJA Znašla sem se v vlogi nadzorne učiteljice pri opravljanju Nacionalnega preverjanja znanja, v času, ko so učenci pisali, pa držala pesti ter v mislih navijala zanje. EKODAN 22. aprila je osnovna šola zaživela v duhu nacionalnega UNESCO projekta z mednarodno udeležbo Ekodan in Državnega UNESCO kviza. Nekaj dni prej je bila moja naloga mladima ustvarjalkama podati napotke, kako oblikovati oglasno desko na temo Unesca, na sam Ekodan pa sem se pridružila skupini, ki je obiskala Učni poligon za samooskrbo Dole. Poleg poligona so si učenci ogledali še rastlinsko čistilno napravo Podboč, ptičjo opazovalnico v poplavnem območju Dravinje ter spoznavali rastline in živali ob reki. Vir fotografije: www.ucilnicavnaravi.si/doleIDENTIFIKACIJA NADARJENIH UČENCEV V skladu s Konceptom Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli fazi evidentiranja učencev, ki bi lahko bili nadarjeni, sledi identifikacija nadarjenih učencev. Poleg ocene učitelja je potrebno izpeljati tudi psihološko ocenjevanje s pomočjo testov inteligentnosti in ustvarjalnosti. Spremljala sem delo psihologa Darka Hederiha, ko se je lotil ocenjevanja četrtošolcev, skupaj sva vrednotila tudi rezultate. Čaka nas še zadnja faza odkrivanja nadarjenih, tj. seznanitev in mnenje staršev. UČNA POMOČ Vskočila sem tudi, ko je bilo nekaterim učencem potrebno nuditi učno pomoč pri matematiki in pomoč pri oblikovanju zapiskov iz zgodovine. Nekaterih drobcev učne snovi hitro spomnila in jih z lahkoto razložila, za druge pa menim, da bi morala pošteno obnoviti, da bi jih lahko suvereno predala naprej. PODALJŠANO BIVANJE V PARKU Ker so ob šoli (na igrišču in ob igralih) začeli z gradbenimi deli, smo v podaljšanem bivanju poiskali drugo rešitev za preživljanje časa na prostem. Odpravili smo se v park, za katerega se je izkazalo, da otrokom nudi celo več prostora za prepletanje njihovih odnosov in razigrane domišljije. Še dobro, saj bo park njihovo zatočišče in igrišče še kar nekaj časa. PREPIR MOTI POUK Kako posredovati, ko se spreta
dva mlajša učenca in vsebina spora preveč preplavi njune misli ter doživljanje,
da bi se lahko zakopala v nadaljnje učenje? Poskusila sem, skupaj z
razredničarko in ravnateljico. Čustev nismo povsem pomirili, smo pa sklenili
dogovor, v upanju, da bo v prihodnje lažje. Že isti dan je izgledalo kar
obetavno, čez nekaj ur, na hodniku, kot sem opazila mimogrede ... PSIHOLOŠKE URICE Z nekaterimi učenci smo pregledali Veliko knjigo o družinah, zanimivo čtivo, ki mladim bralcem širi obzorje, hkrati pa njihovo družino umesti v varen prostor vseh mogočih družin in njihovih posebnosti. »Gužva je, gužva,« slišiš z vseh strani, ocene padejo v predalčke redovalnice h kopici drugih,
novo znanje se lepi na goro letos že osvojenega, bližajo se ekskurzije,
zaključki vseh vrst in oblik, nekje v daljavi za obzorjem nežno svetijo
počitnice ... Čas frči.
|